Na serveru Entrepreneur vyšel článek od Ivana Misnera, zakladatele sítě Business Network International (BNI), který se věnuje typologii účastníků business networkingových setkání.
Autor začíná tím, že networking lze přirovnat spíše k pěstování (v originále farmaření) než lovu a že je důležité znát lidi, se kterými chceme navazovat obchodní vztahy, s čímž nelze než souhlasit.
O jakých typologiích se tedy bavíme? Autor rozlišuje tyto (a my jsme je rozdělili do kategorií, které lze označit jako 4P - a ano, trochu jsme je kvůli tomu ohnuli :-)
Průbojní
jsou orientovaní na výsledek a jejich cílem je splnit úkol, kterým je business netwokringové akci získání nového obchodu a poznání nejúspěšnějších účastníků takového eventu. Mnohdy ale pak jednají až příliš povrchně.
Podporující
působí velmi přátelsky a pozitivně. Tito účastníci přišli na networkingovou akci prostě pobýt, potkat nové lidi a promluvit si s přáteli. Jejich cílem je být vidět. Často jde o snílky, kteří dokáží pro svou vizi přesvědčit ostatní.
Pečující
se zajímají o lidi a věci a to především proto, aby je mohli podpořit. Jsou skvělými posluchači a skutečně se zajímají o druhé. Na networkingovou akci přicházejí především za těmi co již znají s cílem prohloubit vzájemný vztah.
Posuzující
pokládáním otázek zkoumají lidi a věci s cílem získat co možná nejvíce informací. Na networkingové akci jsou obvykle skvělými partnery k rozhovoru, protože mají široký rozhled. Na eventu chtějí propagovat svůj produkt nebo službu, a když toho dosáhnou, často akci opouštějí.
Přečtěte si více v samotném článku 4 Behavioral Styles to Know When Networking.
Pořádáte akci? Použijte náš event management system Eventito.
Autor začíná tím, že networking lze přirovnat spíše k pěstování (v originále farmaření) než lovu a že je důležité znát lidi, se kterými chceme navazovat obchodní vztahy, s čímž nelze než souhlasit.
O jakých typologiích se tedy bavíme? Autor rozlišuje tyto (a my jsme je rozdělili do kategorií, které lze označit jako 4P - a ano, trochu jsme je kvůli tomu ohnuli :-)
- Průbojné
- Podporující
- Pečující
- Posuzující
Průbojní
jsou orientovaní na výsledek a jejich cílem je splnit úkol, kterým je business netwokringové akci získání nového obchodu a poznání nejúspěšnějších účastníků takového eventu. Mnohdy ale pak jednají až příliš povrchně.
Podporující
působí velmi přátelsky a pozitivně. Tito účastníci přišli na networkingovou akci prostě pobýt, potkat nové lidi a promluvit si s přáteli. Jejich cílem je být vidět. Často jde o snílky, kteří dokáží pro svou vizi přesvědčit ostatní.
Pečující
se zajímají o lidi a věci a to především proto, aby je mohli podpořit. Jsou skvělými posluchači a skutečně se zajímají o druhé. Na networkingovou akci přicházejí především za těmi co již znají s cílem prohloubit vzájemný vztah.
Posuzující
pokládáním otázek zkoumají lidi a věci s cílem získat co možná nejvíce informací. Na networkingové akci jsou obvykle skvělými partnery k rozhovoru, protože mají široký rozhled. Na eventu chtějí propagovat svůj produkt nebo službu, a když toho dosáhnou, často akci opouštějí.
Přečtěte si více v samotném článku 4 Behavioral Styles to Know When Networking.
Pořádáte akci? Použijte náš event management system Eventito.